foto's met een humoristische, interessante of prikkelende gedachte

Een roodborstje als tuingezelschap

Gisteren maakte ik de moestuin winterklaar. En zoals gebruikelijk kreeg ik gezelschap van mijn tuinkameraadje. Een roodborstje dat steevast op een paar meter afstand mijn verrichtingen nauwlettend gadeslaat.

Wij hebben helaas een ongelijke relatie. Ik hou van hem en hij houdt van de insecten en wormen die ik bovenwerk.

En toch zou ik voor geen goud met die insecten en wormen willen ruilen…

roodborstje

11 Reacties

  1. ’n Heel mooi plaatje!
    Gr Jan W

    8 december 2013 om 20:34

  2. Wat een práchtig beestje. Misschien kun je een klein harkje voor hem maken dan kan hij meehelpen.

    8 december 2013 om 19:59

  3. hij wist dat je gisteren in de tuin ging werken??

    8 december 2013 om 19:48

  4. Erg leuk zo’n tuinmaatje.

    8 december 2013 om 19:38

  5. Moooooiii, Henk !
    Lie(f)s.

    8 december 2013 om 18:21

  6. Insecten en wormen schijnen wel gezonder te zijn dan het overgrote deel van wat je in de supermarkt aantreft. Eetze Henk 🙂

    8 december 2013 om 18:04

  7. Typisch voor die vogels, dit gedrag. Enkele weken terug harkte ik alle bladeren bijeen in de tuin, en was er zo’n exemplaar die me telkens bleef volgen, ook toen ik met de kruiwagen naar de andere kant van de tuin reed.
    Heel mooie diertjes, overigens…

    8 december 2013 om 17:51

  8. gssie

    Eiwitten! Gezond, Henk 🙂

    8 december 2013 om 15:08

  9. prachtig henk hoe ze dat precies weten met wie ze moeten samenwerken, ik ken geen vogeltje dat het mooier doet als het roodborstje, een boodschapperke van de hemel:-)

    8 december 2013 om 15:05

  10. prachtige foto Henk

    8 december 2013 om 14:49

Geef een reactie

