foto's met een humoristische, interessante of prikkelende gedachte

Zondag 17 maart lammetjesdag bij schaapskooi Hoog Buurloo!

Ik heb gisteren alvast een inspectieronde voor u gehouden en de schapen op aaibaarheid getest.

holle weg naar schaapskooi Hoog Buurloo
De mooiste aanvliegroute loopt via de schilderachtig naar beneden lopende eeuwenoude holle weg.

welkom bij Staatsbosbeheer
Ondanks de wat schreeuwerige kleur, heette een spandoek mij zonder enig lawaai welkom.

schaapskooi Hoog Buurloo

schaapskooi Hoog Buurloo
De schaapskooi van Hoog Buurloo ligt in een prachtig fiets- en wandelgebied.

bel schaap Hoog Buurloo
Bij gebrek aan katten, had de herder twee schapen de bel aangebonden.

aanhalig schaap
Het viel me op, dat deze twee schapen bijzonder mak en knuffelig waren. Waarschijnlijk was het emotieknuffelen, omdat ze constant de bel hoorden luiden, maar niet wisten waar de klepel hing.

wollig schaap
Het was gisteren ijzig koud. Gelukkig hadden de schapen hun winterjas nog aan.

ijspegels schaapskooi Hoog Buurloo
Maar voor zondag worden hogere temperaturen verwacht! De ijspegels zullen dan zeker gesmolten zijn.

10 Reacties

  1. Voor mij is het te ver of ik ging zeker een kijkje nemen.

    18 maart 2013 om 16:19

  2. mooi Henk en bedankt voor de tip van Hoog Buurlo
    daar ga ik dan binnenkort ook maar eens inspectie houden.
    gr
    janV.

    16 maart 2013 om 08:57

  3. jammer dat het zo ver weg is, anders kwam ik zeker langs!
    want met zo’n inspectie vooraf, kan het niet anders dan opperbest zijn! 😀

    16 maart 2013 om 00:32

  4. J©NW

    Mooie serie Henk, nu maar hopen dat het weer die dag net zo mooi is.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

    15 maart 2013 om 21:15

  5. Mooi blogje en voorbeschouwing op de lammetjesdag. Het is ook echt een feest voor de kinderen als ze er eentje vast mogen houden

    15 maart 2013 om 20:41

  6. Mooie foto van die holle weg! En dat ene schapenportret, daar smelt ik helemaal bij weg. Helemaal niet schaapachtig!
    Groet, Anita

    15 maart 2013 om 20:30

  7. klaasfidom

    Als een lam ter slachtbank geleid worden
    Zo mak als een lammetje
    Schaapachtig lachen
    Het schaap met de vijf poten
    Het verloren schaap (is terecht)
    Zo mak als een schaap / lammetje
    Schaapjes tellen
    Als de herder dwaalt, dolen de schapen
    Een wolf in schaapskleren
    De bokken van de schapen scheiden
    Iemands ooilam zijn
    De schapen scheren
    Door de wol geverfd zijn
    Onder de wol kruipen

    15 maart 2013 om 19:45

    • Dank je Klaas. Ik kan gezegdes wel waarderen, zoals je inmiddels wel zult weten.

      Heel toepasselijk is bij jouw reactie nog: als er één schaap over de dam is volgen er meer. 🙂

      Gr. Henk

      15 maart 2013 om 19:53

      • klaasfidom

        Henk, ik probeer het bloggen ook leuk te houden, en geniet altijd van je opmerkingen en bloggies 🙂

        15 maart 2013 om 20:07

      • Weet ik Klaas. Kan jouw humoristische opmerkingen ook waarderen. 🙂

        15 maart 2013 om 21:29

Geef een reactie

