foto's met een humoristische, interessante of prikkelende gedachte

Een oude Canon Powershot A640

Canon Powershot A640

De laatste anderhalve maand heb ik mij moeten behelpen met een zes jaar oude Canon Powershot A640.

Dit vanwege een vliegje dat tussen de lenzen van mijn Fujifilm FinePix HS20 is geplet. Ja, zes weken duurt het verwijderen van zo’n vliegje! In die zes weken heeft dat vliegje meer van Europa gezien dan ik in mijn hele leven. Eerst is hij met de camera op vakantie geweest naar Fujifilm Duitsland. Daar is besloten om het hele zaakje naar Engeland te sturen. En in Engeland hebben ze er een nieuwe lens in gezet. Omdat arbeidsloon duurder is dan materiaal, zo werd mij verklaard. Zo eindigde de vakantie van het beestje in mineur. Of beter gezegd, in de glasbak.

Vanmiddag kon ik de Fujifilm weer ophalen. En wat ben ik er weer blij mee! Want het verschil met de oude Canon is enorm. De foto’s zijn helderder en scherper. Ook heeft de Fujifilm een zoom van 30x. Dat geeft veel mogelijkheden. Zoals mensen en dieren fotograferen in hun natuurlijke poses.

Eén reactie

  1. Jan

    Vlieg er eens uit.

    9 december 2011 om 12:40

Geef een reactie

